Astronot besini: Spirulina

NASA bilim insanları tarafından astronotların sağlıklı beslenmesi için kullanılan mucizevi bir besin olarak anılan Spirulina, dünyanın en zengin besinlerinden biri olarak tanımlanıyor. Birçok hastalığa birebir gelen Spirulina, Dünya Sağlık Örgütü tarafından da sık sık öneriliyor. İşte Spirulina ile ilgili tüm detaylar.
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.407 kez
Yayın Tarihi: 18.04.2020 Cumartesi 16:17:29
PAYLAŞ



Spirulina, uzmanlar tarafından sağlıklı ve uzun ömrün anahtarı olarak tanımlanıyor. Spirulina, dünya tıp otoritelerinin yeni yeni keşfetmeye başladığı özellikleriyle modern çağın en önemli, doğanın tüm besin maddelerini içermesi sebebiyle ise dünyanın en zengin besin maddesi olarak biliniyor. Yapılan araştırmalara göre Spirulina, birçok hastalığa da birebir geliyor. İşte, tüm özellikleriyle Spirulina...

Doğanın tüm besin maddelerini içeriyor

Spirulina, bilinen protein kaynakları içerisinde en yüksek protein(%60-70) içeren doğal bir besindir. Vitaminler(provitamin A, B12) ve mineraller(Fe, Ca, Mg) ile doğal pigmentler(Yeşil Klorofil, fikosiyanin, karotenoidler) açısından da çok zengindir. Selüloz çeperinin olmamasından dolayı çok kolay sindirilebilmektedir. Toksik özelliği yoktur. Çok zengin bir klorofil kaynağıdır. Bulunduğu su ortamını veya yetiştiricilik havuzlarını koyu mavi-yeşil renge çevirir. Protein, mineral ve vitaminler açısından zengin; bir çok hastalığın tedavisinde destekleyici olarak kullanılabilen doğal bir besindir.

Hem zayıflatıyor hem kilo aldırıyor

Spirulinanın düzenli olarak kullanılması, vücutta eksilen tüm protein, vitamin ve mineral eksikliğini gidermektedir. Hastalıklar, genelde vücudun ihtiyacı olan bazı besinlerin hiç alınmaması ya da eksik alınmasının bir sonucu olarak ortaya çıkabilmektedir. Spirulina ise vücudun ihtiyaç maddelerini tümden karşılamaktadır. Uzmanlar, böylelikle dinç ve sağlıklı bir hayat sürmenin mümkün olduğunu söylemektedir. Spirulina sabah kahvaltısından yarım saat önce aç karına alınırsa, zayıflama etkisi gösterir. Yemeklerin üzerine tok karına alınması durumunda ise vücudun kilo almasını sağlar.

Dünya Sağlık Örgütü de tavsiye etmiş

2009 yılında Spirulina, Birleşmiş Milletler (BM), Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Dünya Tarım Örgütü (FAO) tarafından çocukların ve yetişkinlerin beslenmesinde güvenli ve faydalı bir besin olarak kullanımının tavsiye edilmesi kararlaştırılmıştır.

İçerik olarak dünyanın en zengin besin maddesi olarak biliniyor

Spirulina içerik olarak dünyadaki en zengin besinlerden biri olarak bilinmektedir. İçerdiği protein, beta-karoten, klorofil, vitamin, gamma linoleik asit ve mineraller gibi beslenme öğeleriyle bilim adamlarını şaşırtan Spirulina, Aynı zamanda dünyanın en zengin B12 vitamini kaynaklarından biridir. Yapısında doğal karışık karoten ve xantophil phyto pigmentler taşımaktadır. Selüloz içermeyen zar duvarıyla kolaylıkla sindirilebilen bir yapıda olan Spirulina'nın gücü yalnızca içerdiği maddelerden değil bu maddeler arasındaki sinerjiden de kaynaklanabilmektedir. Bu sebeple Spirulina'nın içeriğinde bulunan maddeler, bir araya gelerek daha büyük bir etki oluşturmaktadır. Yapılan bazı araştırmalar, Spirulina'da güneş enerjisini başka hiçbir yerde bulunmayan enerjiye çevirecek bir güç merkezi bulunduğunu göstermiştir. Spirulina ayrıca güneş enerjisi içeren en zengin kaynaklardan biridir.

Spirulina'nın içeriği

100 gram Spirulina'da; %60-70 protein, %19 karbonhidrat, %6 lipit, %8 mineral, %7 su ve 360 Kcal enerji bulunmaktadır. Spirulina'nın içerdiği vitaminler Beta Karoten, B1 Thiamine, B2 Riboflavin, B3 Niacin, B5 Pantothenic Acid, B6 Pyridoxine, B9 Folate, B12 Colobalimine, A Vitamini, C Vitamini, D Vitamini, E Vitamini, K Vitamini, H Vitamini ve Inostitol şeklinde; içerdiği mineraller ise Kalsiyum, Selenyum, Demir, Magnezyum, Potasyum, Krom, Bakır, Germanyum, Manganez, Fosfor, Sodyum, Çinko, Klorid ve İyodin şeklinde sıralanabilir.

Hangi hastalıklara iyi gelir?

- Spirulina'nın anti-kanserojen, anti-oksidan, anti-alerjik, yaşlanma karşıtı etkisi bulunmaktadır


- Bağışıklık sistemini güçlendirir ve bu sayede hastalıklara karşı korur

- Kalbi güçlendirir ve korur, damarları çeşitli yıpranmalara karşı korur, kötü kolesterolü düşürür, vücuttaki şeker oranını düzenler ve yüksek tansiyonu dengeler

- Karaciğer fonksiyonlarını düzenler, karaciğer yağlanmasını önler, böbrekleri düzenler ve dengede tutar, bağırsakları korur ve sindirim sistemini düzenler

- Beynin çalışma aktivitesini arttırır, sinir sistemini korur ve destekler

- Kan değerlerini düzenler ve kansızlığa (Anemi) karşı koruyucudur

- Radyasyona karşı vücut direncini arttırır

- Ağır metallerin zararlı etkilerine karşı hücreleri korur

- Spor yapan kişiler için enerjiyi ve performansı arttırır.

 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR