Kategori: RÖPORTAJ
Okuma: 1.491 kez
Yayın Tarihi: 12.01.2018 Cuma 14:02:12
PAYLAŞ

CarrefourSA’da tarladan reyonlara kusursuz operasyon

CarrefourSA “Yerli Tohum Taze Mahsul” projesi ile tarım alanında yapılan değerli bir projeye imzasını attı. Gıda Kategori Direktörü Ayşin IŞIKGECE, projelerine son sürat devam edeceklerini, asıl işlerinin yanında bu tarz sosyal sorumluluk da sağlayan çalışmaların Türkiye’ye katma değer sağladığını, ülke topraklarının sahip olduğu zenginliklerin değerlenmesi adına bu projelerin çok önemli olduğunu belirtti ve “Bu bir duruş” dedi.

CarrefourSA Gıda Kategori Direktö- rü Ayşin Işıkgece, CarrefourSA’nın Türk tarımına hizmet konusundaki yeni projelerini ve yoğun çalışmalarını sizler için anlattı.



CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin’in yönetiminde ve sizlerle birlikte perakende sektörüne bir dinamizm geldi. CarrefourSA’da büyük bir değişim olduğunu görüyoruz. Öncelikle bu değişimden bahsedebilir miyiz?

CarrefourSA aslında yirmi dört yıldır Türkiye’de. Son yıllarda sektörün gerekliliği olarak, taze departmanlarda farklılık yapabilmek adına birçok yeniliğe imza attık. Bu değişim öncelikle balık tarafında başladı. Balık, meyve, sebze ve et ürünlerinde yeni projelerimizle birlikte, taze ürünlerin daha hareketli, daha çeşitli olmasını sağlayacak projeleri hayata geçirdik. Farklı mağaza konseptlerimizle gıda ile gıda dışı arasındaki sinerjiyi sağladık. Gurme, mini, süper ve hiper mağazalardan oluşan konseptlerimizde, farklı farklı ürün gamlarıyla, müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayacak ürün çeşidini reyonlarımıza koyarak hizmet veriyoruz.

CarrefourSA Gurme’ler gastronomi sektörü bazında bizim ve takipçilerimizin dikkatini çekiyor. Mağaza konseptlerinde müşteri odağı nasıl belirleniyor?

Gurme mağazalarımız, özellikle gelir düzeyi yüksek semtlerde konumlanıyor. Yaptığımız araştırmalara dayanarak ve değişen müşteri trendlerini dikkate alarak ürün gamını her geçen gün geliştiriyoruz. Çünkü ürün gamının yaşayan bir organizma gibi olması gerekiyor. Bugün koyduğunuz sortiment on yıl sonra müşterinin ihtiyaç ve isteklerine cevap veremeyebiliyor. Örneğin, son zamanlarda glütensiz ürünler, organik ürünler yaygınlaştı. Sağlıklı beslenmenin trend olduğu bir dönemdeyiz. Her daim müşteri isteklerini ölçümleyip, onların istek ve ihtiyaçlarına uygun şekilde ürün gamımızı değiştirmeye özen gösteriyoruz.

Gıdada pek çok hile ve art niyetli uygulamalara şahit oluyoruz. CarrefourSA olarak bu konuda nasıl tedbirler alıyorsunuz?

Kalite güvence departmanımız, aldığımız bütün ürünleri çeşitli kontrollerden geçiriyor. Tağşiş yapılmış ve uygun olmayan koşullarda üretilmiş ürünlere karşı hassasiyetle çalışıyoruz. Hassasiyetimizi artırarak da yolumuza devam ediyoruz. Çünkü Sabancı Holding ve Carrefour ortaklığıyla oluşan bir kurumuz. Hijyen konusunda piyasada öğretici bir duruşumuz olmalı. Üreticiler ile kol kola hijyen anlayışını daha da yukarı çekmeli, aynı zamanda tüketicilerin de doğru bir şekilde bilinçlendirilmesini sağlamalıyız. Satın almacılar ürün alırken bu konuda istek ve ihtiyaçlarını doğru izah edebilirlerse, üreticiler üzerinde yaptırım imkanları oluyor ve onları geliştirme ya da karşılıklı know how değişimi yapma konusunda da değerli çıkarımlar elde edebiliyorlar. Bizce tüketici sağlığı ve güvenliği işin temelidir.

Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürün Projesi’ni gündeme getirme fikri nasıl oluştu?

Uzun zaman satın alma alanında çalışınca, piyasada neler olduğunu daha net görebiliyorsunuz. Daha önce satın alma yaptığınız bir alandaki bölgesel değişimi gözlemleyebiliyorsunuz. Çok zengin tarımsal ürünlere sahip bir ülkeyiz. Eşsiz tarım ürünlerimizin üretim miktarı ve Coğrafi İşaretli Ürünler’in üretildiği alanlar yıllar içinde azalabiliyor. Bilinçli bir satın almacı alsat yapmanın yanında bu değerleri korumalı, sahip çıkmalı ve bu ürünleri ticaretten koparmamak için emek sarf etmelidir. Bu arada okuyucularımıza Coğrafi İşaretli Ürün tanımını yapalım. Kısaca Coğrafi İşaret belli bir niteliği, ünü ve diğer özellikleriyle bir yöre, alan, bölge veya ülke ile özdeşleşmiş bir ürünü tanıtıp gösteren işarettir. Yani belirli bir bölgede Coğrafi İşaret almış bir ürün eşsiz tadını, kokusunu, şeklini o bölgeye ait coğrafi koşullardan alıyor ve bu özel ürün sadece kendi bölgesinde bu özelliklerde yetişebiliyor. Türkiye’de Coğrafi İşaret tescilini veren Patent Enstitüsü, ülkemizde bu özelliğe sahip toplam 2500 ürün olduğunu belirtiyor. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünler kavramı, bu konuya gönül vermiş, aynı zamanda da YÜCİTA yani Yerel Ürünler ve Coğrafi İşaretli Ürünler Araştırma Ağı’nın kurucusu Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu sayesinde gündeme geldi. CarrefourSA da YÜCİTA üyesidir. Henüz Coğrafi İşaretli Ürün kapsamına girebilen ürün sayısı az. Gidilecek çok yol, yapılacak çok çalışma var. Bu ürünlere CarrefourSA sahip çıkıyor ve tüketicilere doğru anlatmaya çabalıyor. Tüketicilerimiz de bu ürünleri raflarımızda görmek istiyor. Müşterilerimiz bu ürünleri satın alarak o bölgedeki lokal-kırsal kalkınmaya, bölgede ekonomi yaratmaya destek oluyorlar. Coğrafi İşaretli Ürünler gelecek kuşaklarımıza kalması gereken ve mutfak kültürümüzde yoğun olarak yer olan özel lezzetler. Bu ürünlerin bitmesi demek, bazı çok köklü yemek tariflerinin de kaybolması demek. Buna izin verilmemeli. CarrefourSA perakende sektöründe bu konudaki tatlı rekabeti destekliyor.

Geçtiğimiz günlerde “Yerli Tohum Taze Mahsul Projesi”ni basın mensuplarına yerinde gösterdiniz, biz de orada sizinleydik. Biraz projeden bahsedelim.

“Yerli Tohum Taze Mahsul Projesi” Tarım Kredi Kooperatifleri ile kol kola yürütülüyor. Türkiye’de 25 noktada Tarım Kredi Kooperatifleri ile birlikte yapılan, binlerce küçük üreticiye dokunan, değerli ve kapsamlı bir proje. Küçük üreticilerin bu ülkede yaşadığı sıkıntıları görünce bu proje fikri oluştu. Tarım Kredi Kooperatifleri, iki bin tane küçük üreticiye tohum veriyor ve ilaçla destekliyor. CarrefourSA, Tarım Kredi Kooperatifleri ile birlikte üreticilere % 100 yerli, sertifikalı tohum vererek, aynı zamanda üreticileri teknik üretim metotları, hasat teknikleri, zirai ilaçlama, atık yönetimi konularında da eğiterek hem üreticilerin ürün verimliliği ve gelirlerine katkıda bulunmuş, hem de onlara güvenli bir pazar olmuştur. Türkiye’de kimin ne üreteceği karıştığı için, bir sene bir mahsul çok, sonraki sene o mahsul az oluyor ve üretici gelir açısından arada eziliyor. Dolayısıyla küçük üreticilere tohum dağıtılarak ne üretecekleri CarrefourSA’nın tüketim miktarına göre kontrol altında tutuluyor. Aynı zamanda üreticiye eğitim veriliyor. İlacı nasıl kullanacakları, ne zaman hasat yapacakları, ürünü üretirken en verimli şekilde nasıl üretmeleri gerektiği konusunda aşama aşama teknik destek veriliyor. “Yerli Tohum Taze Mahsul Projesi” ile Bursa’da 70 işçiye istihdam sağlayan bir platform hayata geçti. Üreticiler ürünleri elleçleyip, paketleme yapamıyordu. 70 işçi ile ürünler aracılar olmadan, çok fazla el değmeden, kalitesinde bir bozulma olmadan paketleniyor. Ürünler boyutlama ve paketleme işleminin ardından, CarrefourSA araçları ile soğuk zincir bozulmadan mağazalara ulaştırılıyor. Tüketiciler yerel tohum sayesinde çocukluklarından kalma lezzetlere kavuşmuş oluyorlar. İlerleyen zamanlarda da tamamen tüketicilerin seçtiği lezzetlerle bu proje biraz daha genişleyecek. CarrefourSA’nın toplamda yüz on bin ton olan tüketiminin, otuz bin tonu Tarım Kredi Kooperatifi Projesi üzerinden yürüyecek. Bunun yirmi bir bin tonu da Yerli Tohum Taze Mahsul Projesi ile dağıtılan tohumlar üzerinden ilerleyecek. Aracıların da devreden çıkmasıyla birlikte, CarrefourSA reyonlarına ürünler daha uygun fiyatlarla gelecek. Bu dönemde proje Bursa’da, ama kışın CarrefourSA Antalya platformundan da devam edecek.

Tarım Kredi Kooperatifleri ile CarrefourSA başka projelere imza atacak mı?

Bakliyat ürünleriyle ilgili Tarım Kredi Kooperatifleri ile CarrefourSA’nın özel bir projesi var. Tıpkı meyve-sebzede olduğu gibi Tarım Kredi Kooperatifleri’ne üye üreticilerin bakliyat ürünleri de çok kısa süre içerisinde CarrefourSA reyonlarında “Birlik” markasıyla yer alacak. Sadece meyve-sebzede değil, bakliyat ürünlerinde de küçük üreticinin yanında olacağız.

Kırsal kalkınmayı desteklemek adına nasıl projeler geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

Üzerinde çalışılan birçok proje var. Özellikle bal ve arıcılıkla ilgili projeler var. Çalışmalar yeni başladı ama olgunlaşıyor. Özel basın toplantıları ile çok yakın zamanda bunları size detaylı olarak anlatacağız. Projeler bitmeyecek. CarrefourSA çalışanları, asıl işinin yanında gönüllü olarak bu tip projeler geliştiriyor. Türkiye’ye topraklarının sahip olduğu zenginliklerin değerlenmesi adına bu projelerin çok önemli. Bu bir duruş. Gücümüz yettiği ölçüde, vaktimiz el verdiği ölçüde çalışmalarımıza devam edeceğiz. Çok yakında bal projesi ile karşınıza çıkacağız.

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR