Kategori: RÖPORTAJ
Okuma: 2.248 kez
Yayın Tarihi: 27.04.2018 Cuma 15:18:35
PAYLAŞ

“Türk mutfağının markalaşması için bir platform oluyoruz”

16-18 Kasım 2017 tarihlerinde Harbiye-İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Sirha İstanbul’un Fuar Koordinatörü Abel Michel Villemin, gastronomi sektörünün en önemli buluşması hakkında bilgi verdi.
Sirha İstanbul’un katılımcı profilini ve düzenlendiği lokasyonun sağladığı avantajları değerlendirir misiniz?

Sirha İstanbul sektör profesyonellerine özel bir fuardır. Her sene HORECA sektörünün tüm ihtiyaçları hakkında araştırmalar yapıyoruz ve buna göre katılımcı profilini tasarlıyoruz. Sektörün tüm ihtiyaçlarını; gıda, içecek, masa üstü takımları, mutfak ekipman ve dekorasyon ürünlerini Türkiye’de bir araya toplayan tek fuar olma özelliğini taşıyoruz. Bu sene sektör beklentilerine göre kahve ve yöresel ürünler üzerinde daha fazla çalıştık. Ayrıca Sirha İstanbul’da bu sene sektördeki inovasyonlar paylaşılacak ve firmalar yeni ürün lansmanlarını gerçekleştirecekler. Ziyaretçi profili olarak da HORECA sektörünün tüm karar vericilerinin Sirha İstanbul’a katılımını hedefliyoruz. Sirha İstanbul’un ziyaretçi hedef kitlesi sadece profesyoneller ve üst düzey yöneticiler olduğu için konumumuz büyük fark yaratıyor. Fuar alanı olarak Harbiye’deki İstanbul Kongre Merkezi’ni kullanıyoruz. Böylece sektör profesyonelleri ve nitelikli ziyaretçiler için daha kolay ulaşım imkânı sağlanabiliyor ve katılım artıyor.

Sirha’da katılımcı ve ziyaretçilerin beğenisine sunulacak etkinliklerden kısaca bahseder misiniz?

Sirha İstanbul’da tüm sektörlere yönelik etkinlikler düzenliyoruz. Dünyanın en prestijli şef yarışması Bocuse d’Or’un Türkiye şampiyonu Sirha’da belli oluyor. Türkiye’nin en önemli şeflerinin ve sektörel basının yakından takip ettiği yarışmanın birincisi Türkiye’yi, Avrupa’da temsil edecek. Dünya çapındaki ‘Mutfakta Yaratıcılık Festivali’ Omnivore’un İstanbul ayağında usta şefler, yerel malzemelerini kullanarak restoran yöneticileri ve şefler için menülerinde farklılaşma önerilerini paylaşacak. Dünyanın en iyi pasta şeflerinin seçileceği Dünya Pastacılık Kupası (Coupe du Monde de la Patisserie) yarışmasının Türkiye finalinde, yetenekli pasta şefleri Türkiye’nin en iyisi olmak ve Avrupa elemelerine katılmak için yarışacak. Bunun yanında işini geliştirmek, yenilemek isteyen sektörün karar vericileri ve yatırımcıları, gündemin dikkat çekici konularının konuşulacağı, yol gösterici konferanslarda buluşacak. Sirha İstanbul’da kahve sektörüne yönelik ilk kez gerçekleştirilecek Coffee Corner konseptinde ise farklı bölgelerdeki kahve çekirdekleri tanıtılacak ve yapılan workshoplarda herkes içindeki baristayı ortaya çıkaracak.

Sirha, Türk mutfağının ve Türkiye’nin dünyaya tanıtılması açısından nasıl bir önem taşıyor?

Dünyada gastronomi ve gastronomi turizmi yükselen bir değer olarak ön plana çıkıyor. Araştırmalara göre turistlerin %80’i bir ülkeye seyahat etmeden önce ilk kriter olarak o ülkenin gastronomisini araştırıyor. Artık Türkiye’nin yemek kültürü değişiyor. Eskiden sadece doymak için restorana gidiliyordu. Şimdi yeni tatlar ve sosyalleşme ön plana çıkıyor. Bununla birlikte tüm yiyecek içecek sektörü değişti. Aşçılardan şef konseptine geçtik. Lokal ürünlere önem veriliyor. Kahve ve ardından çay trendleri geliyor. Şefler, işletmeciler bir mutfak konsepti seçerken ya da menülerde bir yörenin tarifini yaparken o bölgenin gönüllü tanıtım elçisi oluyorlar. Türkiye’nin kültürel anlamda müthiş bir potansiyeli var. Misyonumuz hem Sirha İstanbul hem de diğer Sirha’larda Türk kültürünün ürün çeşitliliğini ve mutfak zenginliğini tanıtmak. Türkiye’nin gastronomisini, Sirha’yı ziyaret eden tüm sektör profesyonellerine tanıtıyoruz ve üreticilere yeni kapılar açıyoruz.
food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR