Yedikleriniz davranışlarınız olur

YAZAR: Deniz ORHUN

Kategori: MAKALE
Okuma: 1.585 kez
Yayın Tarihi: 09.03.2018 Cuma 14:47:33
PAYLAŞ
Beslenme şeklimiz davranışlarımıza etki etmektedir. Bakkal atasözü; “Yedikleriniz davranışlarınız olur.” Tabii ki bir bakkalın atasözü değil bu, benim sözüm, ben de bakkal değilim. Güzel yemek yemek hayatımıza fayda olarak yansır. Moleküler psikoloji ve davranış bilimcilerin yaptığı araştırmalarda stresin ve karar verme, muhakeme, kelimeleri hatırlama, cinlik yapma, şefkat, şehvet ve nefret gibi insani duygu ve davranışların en temelinde nasıl beslendiğimiz yatmaktadır.

58kadın üzerinde yapılan 20 Eylül 2016’da yayınlanan Ohio Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki araştırmada; katı yağlar ve kardiyo vasküler hastalık riskini arttıran yiyecekler ile bitkisel yağlarla yapılan daha sağlıklı yiyecekler arasında, kadınların stres durumlarına göre tercih ettikleri besinlere bakılmıştır. Stres yüksek olduğunda kötü yağlarla yapılan hatta abur cubur diye tabir ettiğimiz ürünleri kadınların daha çok tercih ettikleri ve sonrasında vücutlarındaki stresin ve sinirliliğin daha da artarak davranışlarına yansıdığı gözlemlenmiştir. Vücuda alınan besinler kardiyo vasküler sistemimizi ve sindirim sistemimizi etkilemektedir.

Bağırsaklardan vücudumuz için önemli vitamin ve mineral alımları, zararlı besinleri aldığımız vakit engellendiğinden kanımızdaki doğru hormon salgılanması bununla beraber stres hormonu olan kortizolün artması, bizi sinirli ve agresif davranışlara yöneltmektedir. Vücuttaki inflamasyonu yükselttiği için de kalp rahatsızlıklarına davetiye çıkarmakta ve Tip 2 diyabet, artrit, bazı kanser türleri gibi hastalıklara zemin hazırlamaktadır. Doğru okuyorsunuz, bunlar sadece stresli ve sinirli olduğumuzda tercih ettiğimiz yemeklerden sonra ya da tercih ettiğimiz yemeklerden sonra stresli ve sinirli olduğumuz durumlarda vücudumuzda olan değişiklikler.

Kalbinizi ve aklınızı her zaman uyanık tutun. İster mutlu, ister kızgın ve öfkeli olun, kendinize hakim olmak hayatımızın her aşamasında alışkanlık haline getirmemiz gereken gelişmiş ülke vatandaşının davranış biçimi. Tabi ki yediğimiz kazıkların daha iyi hazmedilmesi için metabolizmamızı hızlandırmamız gerekmektedir Bunu da acıyı hayatımıza değil, yemeklerimize katarak sağlayacağız. İşte stresli olduğunuzda size liderlik edecek güzel birkaç ipucu; Suyunuzu yanınızdan eksik etmeyin. Su, kanınızdaki yoğun stresi hızlı bir şekilde azaltacaktır.

Bir adet hurma; size kan şekerinizin yükselmesini sağlayacak ve abur cubur yemenizi önleyerek çok aç hissetmenizi ya da açlıktan dolayı sinirli olmanızı önleyecek bir besin. Hurmanın diğer faydalarını saymıyorum bile. Şimdi gelelim özel diyet tarifime; Bununla son bir ay içerisinde 10 kilo verdim. Yapmanız gerekenler ve her yerde bulabileceğiniz 3 malzemeli diyet tarifimiz; Her sabah 1 yemek kaşığı samimiyetsiz arkadaş, 1 çay kaşığı ekonomik kriz, 1 su bardağı stresli işi bir kasede karıştırın ve için. Tüm gün iştahınız kesilir. Arada 1 adet hurma ve bir Türk kahvesi ile iyi bir dost veya aileden biri (anneniz, kardeşiniz, ablanız, abiniz) size enerji verir. Tabi ki her zaman diyetinizi beslenme uzmanınıza ve doktorunuza danışın.
food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR