Yeni trend kahve bilgileri

‘Türk Kahvesi ve Geleneği’ 2013 yılında UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesine girdi ve bu nedenle 5 Aralık tarihi Dünya Türk Kahvesi Günü olarak kutlanmaktadır.
Kategori: HABERLER
Okuma: 5.637 kez
Yayın Tarihi: 05.12.2018 Çarşamba 12:54:01
PAYLAŞ

5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü sebebiyle 4 Aralık tarihinde Kahve Dünyası Fabrika mağazasında gerçekleştirilen Basın Buluşması'nda Kahve Dünyası İçecek Kategori Yöneticisi Ayşe Ağırbaş ve Gastronomi Yazarı - Kahve Eğitmeni - Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğretim Görevlisi Cenk R. Girginol bilgilendirmelerde bulundu.


Kahvenin Tarihsel Yolculuğu

•    Sekizinci yüzyılda Habeşistan’da (Etiyopya) keşfedilen kahve, ilk olarak ekmek yapımında ve yemeklere ilave edilen bir meyve olarak kullanıldı.

•    Kahveyi içecek olarak keşfeden isim ise 1250’li yıllarda Şeyh Şazeli oldu. Yemen’de bir dağda sürgünken bulduğu kahve çekirdeklerini içerek hayatta kalmış, ardından bu içeceğin Yemen’de popüler olmasını sağlamıştır.

•    Kahve, Osmanlı Sarayına 1543 yılında Yemen Valisi Özdemir Paşa ile girdi. 

•    Dünyanın ilk kahvehanesi 1554 yılında Tahtakale’de Kivahan adıyla açıldı. Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesinde, 1630 yılında sadece İstanbul’da 55 kahvehane olduğu bilgisi yer almaktadır.

•    Türk kahvesi, telvesi ile birlikte pişen dünyadaki tek kahve olma özelliğini taşıyor.




5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü 

•    Türk kültürünün en önemli değerleri arasında yer alan Türk kahvesi, UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesinde yer alıyor.

•    1 - 8 Aralık 2013 tarihleri arasında Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilen ve 155 ülke temsilcisinin düzenlenen komite toplantısının 5 Aralık tarihli oturumunda bu karar alındığından dolayı, Dünya Türk Kahvesi Günü, 5 Aralık olarak kabul gördü.

•    Türk kahvesi UNESCO listesine, “Türk Kahvesi ve Geleneği” kayıt edildi. Bu da, Türk kahvesinin yalnızca tadının değil, kendine özgü pişirme tekniğinden sunumuna kadar tüm aşamalarının özenle korunmasının ve yaşatılmasının önemini vurguluyor.


Türk Kahvesinin Kahve Dünyası’ndaki Yeri ve Önemi

•    Kahve Dünyası, kurulduğu günden bu yana hedeflerinden birini, Türk kahvesini korumak ve dünyaya tanıtmak olarak belirledi. 

•    Kahve Dünyası 2004 yılında ilk mağazasını açtığında, Türk kahvesine evde içilen bir kahve türü olarak bakılıyordu. Kahve Dünyası bu algıyı değiştirmek adına ilk etapta Türk kahvesinin ücretini yalnızca 1 lira gibi sembolik bir rakam olarak belirledi. Bu, Türk kahvesinin evden dışarı çıkması adına atılmış çok önemli bir adım olarak kabul gördü. 

•    Türk kahvesinin lezzeti kadar geleneğini de yaşatmayı hedefleyen Kahve Dünyası, özel tasarım fincanlar hazırladı; suyu ve çeşitli lezzetleri kahvenin yanında ikram etti. Günümüzde bu gelenek halen sürdürülüyor.

•    Kahve Dünyası’nın kahve geleneğini yaşatmak üzerine attığı adımlar, misafirleri ile arasında özel bir bağ da oluşturdu.

•    Günümüzde Kahve Dünyası’ndaki her iki masadan birinde en az bir fincan Türk Kahvesi siparişi veriliyor. 

•    Türkiye’nin dört bir yanından Avrupa’ya ve Suudi Arabistan’a kadar her gün binlerce misafire, binlerce fincan Türk Kahvesi aynı lezzet ve standartta sunuluyor. 




Kahve Dünyası’ndaki Türk Kahvesi Çeşitleri

•    Kahve Dünyası’nda geleneksel Türk kahvesinden espresso gurme çeşitlere, aromalı filtre kahvelerden soğuk spesiyallere, paketli kahve ürünlerinden yöresel kahvelere uzanan 90’dan fazla kahve çeşidi bulunuyor.

•    Kahve Dünyası, misafirlerine en iyi kahveyi sunmak için dünyanın önde gelen kahve çekirdeği üreticileriyle çalışıyor. Brezilya, Kolombiya, Guatemala, Kosta Rika ve Kenya gibi dünyanın farklı coğrafyalarında yetişen, kendine has aroması ve karakteristik özellikleri olan yöresel kahve çekirdekleri özenle toplanıp Detay Kahve Fabrikası’nda kavruluyor ve en uygun şekilde pişirilip servis ediliyor.

•    Markanın Türk kahvesi için tercihi ise Brezilya’nın dik yamaçlarında yetişen Arabica kahve çekirdekleri. 

•    Arabica hem yetiştirildiği coğrafya hem de çekirdeklerin el emeği ile toplanması ile aslında üretimi oldukça zor bir kahve. Ancak Türk damak tadına ve Türk kahvesine en çok yakışan çekirdeğin Arabica olmasından dolayı, Kahve Dünyası bu çekirdeği tercih ediyor.

•    Kahve Dünyası mağazalarında klasik Türk kahvesinin yanı sıra damla sakızı aromalı ve sütlü Türk kahvesi çeşitleri de bulunuyor.

•    Türk kahvesi, süt, çikolata ve buz ile hazırlanan Kahve Dünyası’nın özel lezzeti Soğuk Türk Kahvesi ise özellikle sıcak yaz günlerinde sıklıkla tercih ediliyor. Bu kahve fincanda değil, özel cam bardakta servis ediliyor. 

•    Türk kahvesi keyfini daha uzun yaşamak isteyenler, Kahve Dünyası’nın ‘double’ Türk kahvesi seçeneğini tercih ediyor.

•    Kahve Dünyası Türk kahveleri, 100 gram ve 250 gramlık tazeliği koruyan özel ambalajlarda, ‘orta kavrulmuş’, ‘çok kavrulmuş’ ve ‘damla sakızı aromalı’ seçenekleriyle satışa sunuluyor.


Kahve Dünyası Türk Kahvesi Araştırması

•    Kahve Dünyası, yayımladığı araştırma ile yedi bölgenin Türk kahvesi haritasını ortaya çıkardı. 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü nedeniyle yapılan araştırmaya göre, her 100 kişiden 95’i Türk kahvesini seviyor.

•    Türkiye’de günde ortalama bir fincan (1,02) Türk kahvesi içiliyor. Günde 2 ila 3 fincan Türk kahvesi tüketenlerin oranı Ege Bölgesi’nde yüzde 34’ü buluyor. Karadeniz Bölgesi’nden araştırmaya katılanların yüzde 24’ü ‘nadiren’ Türk kahvesi içtiğini belirtiyor.

•    Türk kahvesi yüzde 55 gibi büyük bir oranla orta şekerli içiliyor.

•    Türk kahvesinin en çok içildiği zaman dilimi yüzde 37 ile akşam olurken bu oranı yüzde 35 ile öğle yemeği sonrası takip ediyor.

•    Araştırmaya katılanların yüzde 42’si, Türk kahvesinin yanındaki favori ürünlerinin çikolata olduğunu belirtiyor.

•    Kadınların yüzde 57’si Türk kahvesini arkadaşlarıyla erkeklerin yüzde 63’ü ise aileleriyle birlikte içmeyi tercih ediyor. 

•    Türk kahvesinin günlük tüketimi kadınlarda 1,15 fincan iken erkekler 0,9 fincanda kalıyor.

•    Türk kahvesi sevenlerin yüzde 73’ü kahvesini köpüklü seviyor.


Kahve Dünyası Hakkında Genel Bilgi

•    Kahve Dünyası, bünyesinde yedi şirket bulunan Altınmarka Grubu’nun bir üyesi. 

•    İlk mağazasını 2004 yılında İstanbul’un Eminönü semtinde açan Kahve Dünyası, müşteri odaklı yaklaşımı, misafirperverliği ve ikram kültürüyle kısa sürede sektörün öncü markalarından biri haline geldi.

•    Lezzetlerini güler yüzlü bir ortamda misafirlerinin beğenisine sunan Kahve Dünyası, herkesin ulaşabildiği bir buluşma noktası olarak biliniyor. Misafirler ile kurulan güçlü ve samimi bağ, markanın ‘Hepimizin Ortak Noktası’ söyleminin de çıkış noktasıdır.

•    Kahve Dünyası’nın 34 ilde 175’i mağaza olmak üzere 350 civarında satış noktası bulunuyor.

•    Yurt dışındaki ilk mağazasını 2011 yılında Londra Piccadilly Circus’ta açan Kahve Dünyası, günümüzde İngiltere, Romanya, Kuveyt ve Suudi Arabistan’daki 13 mağaza ve satış noktası ile Türk kahvesini ve diğer özgün lezzetlerini yurt dışında da tanıtıyor.

•    Kahve Dünyası 15. yılına yaklaşırken yalnızca mağazalarını değil, ürün gamını da artırıyor.

•    Kahve, çikolata, unlu mamul, dondurma ve fit lezzetler kategorilerinde bini aşkın ürün çeşidi, her gün mağazaları ziyaret eden 100 bini aşkın misafirin beğenisine sunuluyor.

•    Kendi üretimi olmayan hiçbir lezzeti (Su ve süt dışında) müşterilerine sunmayarak Türkiye’de bir benzeri olmayan kahve mağazacılığı anlayışı sergileyen Kahve Dünyası, tüm mağazalarının işletmesini üstlenerek kalitesini garanti altına alıyor.



 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR