Ünlü Şef Paco Roncero Raffles’da

Raffles’da bulunan Rocca Restaurant’ta 27 Eylül- 3 Kasım 2019 tarihleri arasında ilk kez Türkiye’ye gelerek, lezzetlerini belirlediği konsept dahilinde sunacak olan ünlü şef Paco Roncero, misafirlere büyülü bir gastronomi deneyimi yaşatmaya hazırlanıyor.
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.906 kez
Yayın Tarihi: 02.09.2019 Pazartesi 16:14:04
PAYLAŞ

Şehrin kalbindeki konumuyla her zaman çekici Raffles İstanbul Zorlu Center, yepyeni bir dünyanın kapılarını açıyor. Rocca Restaurant, Türkiye’de ilk kez çok kapsamlı bir gastronomik deneyime ev sahipliği yapıyor. Rocca, pop-up konsepti ve uluslararası avangard mutfağının en önemli temsilcilerinden biri olan 2 Michelin yıldızlı şef Paco Roncero’nun teknik ve kreatif imzasıyla, İstanbul’un mutfak ve yemek sahnesinde ilk kez yaşanacak heyecanlı bir yolculuğa çıkıyor. 

İki Michelin yıldızlı dünyaca ünlü İspanyol şefin “Paco Roncero’nun Büyülü Dünyası” isimli tematik gastronomik deneyimi, beş duyuyu birbirine bağlayarak, teatral bir şekilde Raffles İstanbul misafirleri ile buluşacak. Konukların daha önce tecrübe etmediği, yenilikçi mutfak yolculuğuna dayanan multi-duyusal, benzersiz bir yeme-içme deneyimi yaşanacak. Roncero uzmanlığını, renkli kişiliğini de bu gastronomik yolculukla misafirlerine yansıtacak. 

Paco Roncero, Madrid’deki ünlü Terraza del Casino’da iki Michelin yıldızı ve üç Duia Repsol güneşi almış olup inovatif ruhu, meraklı zihni ve kalıpları kıran yaratıcılığı ile tanınıyor. Roncero, dünyanın her yerine yaptığı seyahatler ve yıllarca moleküler gastronomi dünyasının piri olarak kabul edilen Ferran Adria-Pioneer ile çalışmasıyla profesyonel altyapısını oluşturuyor. Ardından, avangard mutfağını yeniden yorumlayan kendi inovatif fikirlerine yelken açıyor. Dünyanın önemli lokasyonlarında 10 restoran yöneten Roncero, İbiza’da ‘’Sublimotion’’ konseptinin yaratıcısı, dünya üzerindeki en lüks restoranlardan biri olarak kabul ediliyor. Dünyada pek çok ses getiren etkinlikte Paco Roncero imzası dikkati çekiyor. Bunların arasında Sir Elton John’un 2011’de Londra’da gerçekleştirdiği Kış Balosu da yer alıyor. 

Rocca’da 3 Farklı Deneyim Alanı
Paco Roncero özel deneyimi için Raffles İstanbul’un sevilen restoranı Rocca, üç farklı alanda, üç farklı konsept ve menüyle yeni bir bakış açısı kazanıyor. Paco’nun efsane tapas ve lezzetlerinin sunulduğu lounge alanı; 6 aşamalı bir tadım menüsünün sanatsal bir şekilde sunulacağı Ana Yemek Odası ve konukların canlı projeksiyonlara 360 derecelik çok duyusal yemek deneyimini yaşayabilecekleri özel bir yemek odası bulunuyor. Özel yemek odasında 14 misafir için düşündürücü ve fütüristik bir menü dijital bir şov eşliğinde hazırlanıyor. Bu 3 alanda da Paco Roncero’nun özel menülerine LVMH Grubu bünyesindeki dünyanın en ünlü ve prestijli şampanyaları eşlik ediyor. Tadım serüveninin doruk noktasına ulaştığı özel yemek alanında; aynı ve tek bir yıla ait üzümlerden üretilen ‘vintage’ şampanya serisinden seçkiler sunulacak. Dünya lansmanı yeni yapılan ve Türkiye’de ilk defa Raffles İstanbul’da sunulan Plénitude 2 2002 deneyimlenebilecek. 

Tadımlık Bir Serüven Başlangıcı
1-Lounge Alanı
Paco’nun Dünyası’nda her an sürprizlerle karşılaşmak mümkün! Bu minik sürprizlerle yaşattığı deneyimden bir parça sunan Paco Roncero’nun dünyasından 4 çeşit a la carte bir tapas menüsü, lounge alanında deneyimlenebiliyor. Her bir sunumu bilindik tüm kuralların ötesinde bir hayal gücünü yansıtan ve gastronomik bir şölene dönen menüde zencefilli kek ile sunulan kaz ciğeri dilimleri, levrek ‘ceviche’, yine bilinen kuralları yıkan keçi peynirli donut, ton balıklı ve nori su yosunlu tartar ve Guacamole sos bulunuyor. Kokteyl alanı olarak da hizmet verebilen lounge alanı 100 kişiyi aynı anda misafir edebiliyor. 

Benzersiz Bir Keşfin İzinde:
2-Ana Yemek Alanı
Pop-up restoranın kalbi niteliği taşıyan ‘Ana Yemek Alanı’, sanatın gastronomik sunumunu yansıtan 6 çeşitten oluşan bir degüstasyon menüsü ve istenirse alınabilecek olan içecek eşleşmeleri sunuyor. Paco’nun dünyasının kapılarını aralayan, iki Michelin yıldızlı şefin hayal gücünün sınırlarını zorlayarak yarattığı menüyü deneyimlemek isteyenlere özel hazırlanan ana yemek alanında farklı sunumlar dikkati çekiyor.  Küçük bir zeytin ağacı görünümlü Millennial Olive Tree hem görsel olarak hem de tadıyla fark yaratıyor. Somon ve miso kremalı külah, kaz ciğer donut, yeniden yorumlanan Margarita pizza, moleküler mutfağın bir örneği sebze bahçesi, deniz Mahsüllü ve kremalı ‘ceviche’, levrek pil pil, ‘mole’ soslu dana kaburgası ana yemek alanının çok konuşulacak menüsünde yer alan lezzetler arasında. Ana yemek alanı aynı anda 50 misafirine bu deneyimi yaşatabiliyor. 

Beş Duyuya Hitap Eden Dijital Bir Deneyim: 
3-Özel Deneyim Alanı
Paco Roncero pop-up restoranı içerisinde yaşanan en benzersiz deneyim kuşkusuz ki başından sonuna kadar duyular ötesi bir yolculuğa davet eden gizemli ve sürreal bir deneyim alanı. Misafirlerin tüm duyularına hitap eden bu alanda, canlı prodüksiyonlarla 360 derecelik bir deneyim sunuyor. Her akşam sadece 14 misafiri ağırlayan, ayrı bir girişi olan, izole edilmiş bağımsızlığı bulunan alanda; menü birbiriyle etkileşimli, gerçeküstü ve düşündürücü… 10 çeşitten oluşan özel deneyim alanı menüsünde; başlangıçlarda Paco’nun özenli sunumunun bir yansıması olan Millennial Olive Tree, Barbun sandviç, somon ve miso kremalı külah, kuzu yanağı taco gibi keşfedilmeyi bekleyen tatlar yer alıyor. Izgara Solinya, hindistan cevizi ve kurutulmuş biberli karidesler, yengeçli levrek, ‘mole’ soslu dana kaburga ana yemeklerde Raffles misafirlerini Paco’nun tadım serüveninde yolculuğa çıkarıyor. Bu alanın en büyük ayrıcalıklarından biri Türkiye’de ilk defa Raffles İstanbul’da sunulan, aralarında Plénitude 2 2002’nin de yer aldığı şampanyalarla yapılan eşleşmeler olacak. Plénitude 2 2002’nin Avrupa’ya tanıtıldığı uluslararası yemek etkinliğinin resmi şefi olan Paco, yemek eşleşmelerini de bu özel tadım içeceklerine göre yapacak. 

Paco Roncero: “Yemek, Duyguyla Kapanır”
Yemek yapmanın kendisi için bir tutku ve duygu yoğunluğu olduğunu söyleyen Paco Roncero Raffles İstanbul’la olan iş birliğiyle ilk kez Türkiye’ye geliyor. Pop-up restoranının açılışı boyunca İstanbul’da misafirleriyle buluşacak ve mutfağı yönetecek olan ünlü şef, büyülü dünyası için “Yemekleri tuz ve karabiberle baharatlıyoruz, duygularla kapatıyoruz. Kendi dünyamda bütünleştirdiğim tüm lezzetleri, yine benim dünyamı yansıtan, fiziksel, teknolojik ve lezzetsel bir şölenle Türkiye’de paylaşmaktan mutluluk duyuyorum” diyor. 



 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR