Fazla kilolardan kurtulmanın yolları

Doyasıya yaşanan baharın ılık esintileri yerini sıcak havalara bırakıyor; ince, tiril tiril kıyafetler mayolar ile kombinleniyor. Sezonun trendleri tatil planlarıyla bir araya gelince fazla kilolarından kurtulmak isteyenlerin telaşı artıyor ve ertelenen kilo verme serüvenleri heyecanlı bir şekilde yeniden başlıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç, daralan zamanı verimli kullanarak sağlıklı kilo vermenin yollarını paylaşıyor.
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.668 kez
Yayın Tarihi: 06.04.2018 Cuma 13:35:35
PAYLAŞ

Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç; yaz mevsiminin gelmesiyle fazla kilolarından kurtulmak isteyenlere çözüm önerilerinde bulunmaya devam ediyor. “Soğuk günlerin geride kaldığı ve doğanın yeşillere büründüğü enerjik bir yaşamı müjdeleyen sıcak günlerde mevsime uygun, ince kıyafetler giyeriz. Kalın kıyafetlerin altında göze batmadığından önlem almayı ertelediğiniz fazla kilolar için artık hareketlenme zamanı! Yaz aylarında sağlıklı ve fit hissettiğiniz günlere merhaba demek istiyorsanız bazı kurallara uymanız gerekiyor.” ifadeleriyle yaza formda girmek isteyenlere özel kilo verme önerilerini açıklıyor.

İlk olarak sabırlı ve kararlı olunması gerektiğini ifade eden Kazanç’a göre; “Yasakların olmadığı, aşırı kısıtlamaların yer almadığı bir diyet programını kararlılıkla sürdürmelisiniz. Kişiler, yasaklanan yiyecekleri daha sonraları aşırı biçimde tüketme eğiliminden kendini alamıyor. Bu nedenle ölçü ve denge ile porsiyonlarınızı kontrol etmeyi öğrenmeniz gerekiyor.” diyerek işin sırrını kilo vermek isteyenlerle paylaşıyor ve bunları maddelerle açıklıyor.

Banu Kazanç’tan Sağlıklı Beslenme ve Kilo Verme Önerileri

  • Beslenme programınız sağlıklı olmalı: Bunun için dengeli olması yani her besin grubunu içermesi ve yeterli kaloriyi sağlaması gerekiyor.
  • Daha fazla sebze tüketilmeli: Sebze tüketmek sağlıklı beslenmenin en temel ilkelerinden biri. Yaza hazırlık için bu ayların iyi değerlendirilmesi ve alışveriş sepetinin yeşil renkli sebzelerle doldurulması gerekiyor. Kuşkonmaz, semizotu, yeşil soğan, yeşilbiber, salatalık, roka, tere, marul…
  • Proteinleri arttırırken, karbonhidratlar aşırı derecede azaltmamalı: Bir beslenme programının belirli besin gruplarına yer verip, belirli besin gruplarını elediği görülüyorsa o programın doğru bir program olmadığı gerçeği ortaya çıkıyor. Vücut enerji ihtiyacının neredeyse yarısının karbonhidratlardan ve geri kalanının yaklaşık %30’unu yağlardan, %20’sini ise proteinlerden karşılaması optimum denge olarak ifade ediliyor. Kişilerin metabolizmaları ve kişisel özellikleri farklı; bu nedenle diyetin kişiye özel bir şekilde hazırlanması gerekiyor.
  • Doğru karbonhidratlı besinler seçilmeli: Kan şekerini hızlı yükselten yiyeceklerin fazla tüketilmesi sonucu oluşan tokluk hissi kısa sürede yerini açlığa bırakıyor. Kalori değeri düşük, besin değeri yüksek olan karbonhidratların tüketilmesi öneriliyor. Karbonhidrat yalnızca ekmek değil: meyve, süt, yoğurt, sebze,  makarna, bulgur ve pirinçte de karbonhidrat olduğunun bilinmesi gerekiyor. Doğru karbonhidratları belirlemede besinlerin glisemik indekslerine  göre seçilmesi önem kazanıyor.
  • Bol bol su içilmeli: Vücudun her gün ortalama 2-2.5 litre suya ihtiyacı olduğu en bilinen gerçeklerden biri. Suya taze otlar, yeşil elma, çilek gibi meyveler atılarak içimin cazip hale getirilmesi öneriliyor. Kafein tüketiminin azaltılması gerekiyor.
  • Tuz kullanımı azaltılmalı: Tuzun sadece yemekleri pişirirken kullanılması gerekiyor. Salata dahil yiyeceklere ekstra tuz ilave edilmemeli. Tuzlukları masaya getirmeyin, baharat ilave edilebilir.
  • Sağlıklı yağlar mutlaka beslenme programında yer almalı: doymuş hayvansal yağların alımının azaltılması, tekli ve çoklu doymamış yağların tercih edilmesi gerekiyor. Tekli ve çoklu doymamış yağlar; avokado, fındık, ceviz, zeytinyağı ve balık gibi besinlerde bulunuyor.
  • Bol bol yürüyüş yapılmalı: havanın, doğanın, yeşil ve manzaranın tadına bol yürüyüşle bakılmalı.

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR