Ekici Peynir'den Büyük Yatırım

Sene başından bu yana peynir üretiminde 10 milyon TL yatırım yaptıklarını kaydeden Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici “2018 yılında geçen seneye oranla 3 kat fazla yatırım yaptık” dedi. Tüketicilerin gıda sektöründeki fiyat artışından mümkün olan en az oranda etkilenmesi için çalıştıklarını belirten Mustafa Ekici, üretim maliyetlerindeki döviz giderlerini azaltmak için malzemeleri yurtiçinden temin ettiklerini ifade etti.
Kategori: HABERLER
Okuma: 3.746 kez
Yayın Tarihi: 09.10.2018 Salı 14:57:13
PAYLAŞ

60 yıldır Türk tüketicisinin damak tadına uygun peynirler üreterek hem ülke ekonomisine hem de sofralara katkıda bulunan yerli peynir markası Ekici, Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyor. 2018 yılında yerli peynir üretimine 10 milyon TL değerinde yatırım yapan Ekici bu yatırımla süzme peynir üretimini 3 kat artırırken; tek kullanımlık tereyağı ve krem peynir kapasitesini 4 katına çıkarıyor. 

30’un üzerinde peynir çeşidi ile sofraları zenginleştirdiklerini belirten Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici, 2017 yılına oranla bu sene yatırımlarını 3 kat arttırdıklarını söyledi. Mustafa Ekici, “Türkiye’nin peyniri Ekici olarak köklerimizden güç almayı kendimize misyon edindik. Bu doğrultuda ülkemizin peynir üretimine katkı sağlamaya, yeni yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Kapasite ve verimlilik artışına yönelik bu yatırımlarla makinelerimizi yeniledik, süzme peynir hattımıza bir yenisini daha ekledik. Bugün günde 75 ton peynir üretiyoruz. Yenilikçi ürünlerimizle modern sofralarda peynirin yerini güçlendiriyoruz” dedi. 

“Yeni pazarlara odaklanıyoruz”

Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici, 2018’in ilk yarısında Azerbaycan pazarına giriş yaptıklarını ve Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Filistin ve Güney Kore olmak üzere dört yeni pazar ile de görüşmelerini neticelendirmek üzere olduklarını belirtirken “Ekici olarak Türkiye’nin gıda ihracatını artırmayı, hâkim olduğu pazarlardaki rekabetçi konumunu pekiştirmeyi hedefliyoruz. Bir Türk markası olarak Ekici’nin dış pazarlarda daha yaygın olması bizim için öncelikli. Bu sene yurt dışı satışlarımızdaki payımızı arttırmak için yeni atılımlarda bulunmaktayız. Ülkemize döviz girdisi sağlamak, ihracattaki payımızı artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlerleyen dönemlerde yeni pazarlara girmeye devam edeceğiz” dedi. 

Enflasyon oranlarına bakıldığında, 2018 yılının ilk yarısında peynir sektörünün ciro bazında yüzde 19 büyüdüğünü kaydeden Mustafa Ekici sözlerine şöyle devam etti: “Peynir alışverişinde gramajlar düşse de Türk Halkı sofrasından peyniri eksik etmiyor. Biz de tüketicilerimizin gıda sektöründeki fiyat artışlarından peynir bazında minimum etkilenmesi için çalışıyoruz. Bu nedenle ürünlerimizde maliyet avantajı sağlamak için sürekli iyileştirmeler yapıyoruz. Bu doğrultuda yurtdışından temin ettiğimiz malzemeleri, yurtiçinden almaya başladık. Yerli üretimi de desteklediğimiz bu yaklaşımımızı bundan sonraki dönemlerde de devam ettireceğiz.”

 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR