Dünya atıştırmalık lideri yatırımlarına devam ediyor

Sakız ve şeker üretiminin lider ismi Mondelēz International Türkiye, 2017’yi yüzde 19’luk büyüme ile kapattı.
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.661 kez
Yayın Tarihi: 28.03.2018 Çarşamba 13:48:51
PAYLAŞ

160’ı aşkın ülkede faaliyet gösteren dünya atıştırmalık lideri Mondelēz International’ın en önemli pazarlarından biri olan Türkiye, 2017 yılı büyüme rakamlarını Raffles Hotel’de gerçekleştirilen basın toplantısı ile açıkladı, 2018 hedef ve yatırımları hakkında bilgi verdi.



Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, geçtiğimiz yıla göre yüzde 19’luk bir büyüme kaydettiklerini belirterek 2017 yılında 720 Milyon TL’lik ciro elde ettiklerini söyledi.

“Yerli ve uluslararası birçok markayı bünyesinde barındırıyor”

Mondelēz International Türkiye’nin Genel Müdürü İhsan Karagöz Mondelēz'i Food Time’a anlattı; “Mondelēz International yaklaşık 5 senelik bir şirket. Kent markası ile birlikte Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi yerli ve uluslararası birçok markayı bünyesinde barındırıyor. Türkiye’de 1200 çalışanı var. Bunlara ek olarak distribitörlere bağlı çalışan 900 kişilik satış ekibi mevcut. Bu 1200 çalışanın 800’ü fabrikada mavi yakalı, 400’ü beyaz yakalı olarak görev yapıyor.”

“Sakız ve şeker kategorilerinde çok iddialıyız”

Mondelēz International olarak Türkiye’de önemli bir üretim tesisleri olduğunu belirten Karagöz; “Bu tesis Mondelēz International bünyesindeki dünyanın en büyük sakız üretim fabrikası. Dünyanın en önemli iki şeker fabrikasından bir tanesi. Dolayısıyla sakız ve şeker kategorilerinde çok iddialıyız. Her geçen sene de büyüyoruz. Bunun bir sonucu olarak geçen sene %50’nin üzerinde bir büyümeyi ihracattan gerçekleştirdik ve yine bunun bir sonucu olarak da Mondelēz globaldeki fabrika konsolidasyonlarından pozitif etkilenerek Fransa’nın St. Genest’deki farbrikasını Türkiye’ye taşıdık.  Bu durum sadece Türk pazarı için değil Türkiye’den yapılan ihracat için de anlam taşıyordu. Çünkü eskiden Fransa’dan yapılan ihracatı artık biz Türkiye’de yapmaya başladık ve inşallah önümüzdeki dönem de büyümeye devam edeceğiz. Çünkü 2018 hedeflerimizde çift haneli büyüme rakamları mevcut. Türkiye’nin bölgesel bir merkez olması fikri devam ediyor. Zira 2018 başı itibariyle Türkiye’nin civar ülkelerine yapılan bazı ihracat ürünlerini de Türkiye’ye yönlendirdik ve bunlar da Türkiye’nin yönetimi altına girdi. Bu durum yaklaşık olarak Türkiye’nin cirosunu %10 civarında büyüttü. İnşallah 2018 de bizim için kuvvetli bir sene olacak. Ülke olarak yaşadığımız zorluklara, savaş ortamına ve stabilitedeki soru işaretlerine rağmen biz yolumuza devam ediyoruz. “ diye belirtti.

Günümüzün hızlı temposu içinde ‘Daha çok neşeli, lezzetli anlar yaratabilmeyi’ amaçlayan ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu 160’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Mondelēz International, dünya çapında 90 bini aşkın çalışana ve 2017 yılı itibariyle 26 Milyar dolar ciroya sahip.


Food Time Özel Haber   /   Özlem İnci SESÜREN

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR