Doğal tarım uygulamalarıyla sağlıklı ürünler

Ankara’da bulunan 2 fabrikası ile Türkiye pazarının ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra, Orta Doğu, Afrika ve Türki Cumhuriyetlere yaptığı ihracatlar ile ülke ekonomisine katkıda bulunan Hero Baby’nin Türkiye Pazarlama Müdürü Şirin Işık ile sizin için bebek mamalarını konuştuk.
Kategori: HABERLER
Okuma: 2.331 kez
Yayın Tarihi: 06.12.2019 Cuma 18:02:11
PAYLAŞ

Şirin Hanım sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Pazarlama sektöründe yaklaşık 14 yıllık deneyime sahibim. Marmara Üniversitesi Almanca İşletme Enformatiği’ni bitirdikten sonra Almanya’da European School of Business’ta MBA eğitimimi tamamladım. Kariyerime Almanya’da başladım ve 3 yıl sonra Türkiye’ye dönmeye karar verdim. Türkiye’de de önde gelen FMCG şirketlerinde pazarlama pozisyonlarında farklı görevlerde bulundum. 3 yıl önce de sağlıklı ve kaliteli gıdaya olan merakım beni Hero ile buluşturdu. 


Hero Baby Türkiye Pazarlama Müdürü Şirin Işık

Hero Baby markasının kurulduğu günden bu yana hikayesi nedir?

Uluslararası bir gıda firması olan Hero, 1886 yılında İsviçre’de kuruldu. İlk kuruluş amacı, meyve ve sebzelerin sağlıklı ambalajlarda saklanabilmesi olan Hero, daha sonra oyun alanını genişletti. Hero Grup bugün Avrupa, Amerika, Ortadoğu ve Afrika’da 5 ana kategoride faaliyet gösteriyor: bebek devam sütü, bebek maması, sağlıklı atıştırmalıklar, sürülebilir gıda (reçel, bal vb) ve glutensiz gıda.

Doğayı koruyan, vizyonunda bile doğadan ilham alan şirketimiz 133 yıldır tüketicisine doğal ve yüksek kalitede ürünler sunarak içinde bulunduğu kategorilerde Dünya’nın en büyük üreticilerinden biri konumundadır. Hero’nun dünyada toplam 8 farklı ülkede üretim tesisleri bulunmaktadır. Bu 8 ülkeden biri Türkiye’dir. Hero Grup, Hero Baby markasıyla Türkiye’de üretim yapan tek bebek maması şirketidir. Ankara’da bulunan 2 fabrikamız ile Türkiye pazarının ihtiyaçlarını karşılamanın yanısıra, Orta Doğu, Afrika ve Türki Cumhuriyetlere yaptığımız ihracatlar ile ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz.

Ürünleriniz hangi yaş dönemleri için ne tarz ürünleri kapsıyor?

Hero Baby’nin ürün portföyünde 0-36 ay yaş aralığındaki bebeklerin sağlık ve güvenle tüketebileceği ürünler yer alıyor. Bebek beslenmesinde besleyiciliği olduğu kadar doğallığı ve çeşitliliği de ön planda tutuyoruz. Bebeklerin damak zevkine özel olarak üretilen Hero Baby’nin kaşık ve kavanoz mamaları; koruyucu katkı maddesi ve zirai tarım ilacı kalıntısı içermiyor.

Bunun yanı sıra bebek ve küçük çocukların sindirim sistemlerinin hassasiyetleri nedeniyle yetişkinlerin tükettiği tahıllardan maksimum faydayı sağlayamıyor. Ek gıda döneminde büyük önem taşıyan tahıllı kaşık mamaları için Hero Baby olarak özenle seçilen tahılları bebeklerin ve küçük çocukların sindirebileceği hale getirerek ailelerin beğenisine sunuyoruz.

Kaşık ve kavanoz mamalarımızın ortak noktası; doğal tarım neticesinde yetiştirilmiş bu coğrafyanın ürünlerinin bebeklerimizin damak tadına uygun olarak geliştirerek sunmamız. Yerel Ar-Ge ekibimizle birlikte, bebeklerimizin seveceği, onların damak tadına uygun ürünleri seçiyor ve özenle hazırlıyoruz. Çünkü biliyoruz ki onlar için gösterdiğimiz özenin her dakikası, onların sağlıklı gelişimi ve doğru beslenmesi adına büyük katkıda bulunuyor.

Ankara’da bulunan fabrikanızın Ar-Ge merkezinizde ne gibi çalışmalar yürütülüyor?

Bebek beslenmesi alanında, hem kaşık hem de kavanoz mamaların üretiminde yerel Ar-Ge uygulamaları ile üretim yapan tek marka İsviçreli Hero Baby… Ankara’da bulunan iki fabrikamız ile Türkiye olarak, Hero Grup’un üretim faaliyetlerini sürdürdüğü 8 ülke içerisinde ciddi bir öneme sahibiz. Biz Türkiye’ye inanıyoruz. Burada üretim yapıp, ürünlerimizi sadece burada tüketicilerin beğenisine sunmakla kalmıyor, Türkiye’den dünyaya ihraç ediyoruz. Ar-Ge merkezimizde bebeklerimizin sevdiği tatlardan yine bebeklerimizin damak lezzetine uygun yeni ürünler geliştiriyoruz.

Ar-Ge merkezimiz sayesinde Türkiye’de ve hatta dünyada ilk olma özelliği taşıyan birçok ürüne imza attık. Bebeklere sebzeyi sevdirmek adına geliştirdiğimiz ilikli kemik sulu sebze pürelerimiz dünyada bir ilk. Bununla beraber Türkiye’nin ilk organik sütlacı ile beraber prebiyotikli kavanoz mamalarını da buradaki araştırmalarımız neticesinde geliştirdik ve bebeklerimizin beğenisine sunduk. Ankara’da bulunan Ar-Ge merkezimiz ile sadece Türkiye’ye değil, dünyanın birçok ülkesine de bebeklere özel tatlar geliştirmeye devam ediyoruz. Ar-Ge merkezimizdeki çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Önümüzdeki dönemde, hem bebekler hem de küçük çocuklar için yenilikçi lezzetler ve ürünler geliştirmeye devam edeceğiz.



Genel olarak toplumda hazır bebek mamalarına karşı bir ön yargı var. Sizin bu ön yargıyı kırmak için gerçekleştirdiğiniz çalışmalardan bahsedebilir misiniz? Neden insanlar bu ürünleri gönül rahatlığı ile tüketebilir?

Bu yargının nedenine yönelik çok ciddi araştırmalar yapıyoruz. Araştırmalarımız, Türkiye’deki geleneksel sosyal yapının anneler üzerinde bebek beslenmesi konusunda çok ciddi baskılar oluşturduğunu gösteriyor. Evdeki büyükler, torunlarının evde hazırlanan ek gıdalarla beslenmesinin daha uygun olduğunu ve böylelikle bebeklerin daha sağlıklı besleneceklerini düşünüyorlar. Genç annelerden de bu yönde bir beklentileri oluyor. Bu beklentinin neticesinde de anneler kendilerini baskı altında hissediyorlar ve kısıtlı vakitlerinde pazardan-manavdan aldıkları sebze ve meyvelerden bebeklerine ek gıdalar hazırlama telaşına giriyorlar. Ancak aldıkları bu meyve ve sebzeler bebek beslenmesine uygun olmayan birtakım zirai ilaç kalıntısı içerebiliyor ya da bebek beslenmesine uygun üretilmemiş olabiliyor. İşte burada devreye markalı bebek mamaları giriyor.

Bu ön yargıyı değiştirmek adına doğal tarım uygulamalarıyla sağlıklı ürünler sunduğumuzu iletişimimize taşıyoruz ve bu konunun tüketiciye ve annelere aktarımına öncelik veriyoruz. Hero Baby olarak hammadde ve üretim konularında son derece titiz süreçlerle bebekler için sağlıklı, besleyici ve lezzetli gıdalar hazırlıyoruz. Türkiye topraklarında yetişen yerli ürünlerden Türk bebeklerinin damak tadına uygun ek gıdalar üretiyoruz.

Kaşık ve kavanoz mamalarımızda kullanılan meyve, sebze ve tahılların büyük bir kısmını Türkiye’nin dört bir köşesindeki anlaşmalı çiftçi ve bahçelerimizden tedarik ediyoruz. Tüm yıl boyunca anlaşmalı olduğumuz bahçelere periyodik ziyaretler düzenleyerek, meyvelerin ve sebzelerin gelişimini bizzat yerinde kontrol ediyoruz. Oluşan ya da oluşabilecek hastalıklara karşı doğal tarım yöntemlerini kullanarak, zararlılara karşı mücadele ediyoruz ve bir yandan da çiftçilerimizi bu yönde bilinçlendirecek eğitimlere tabi tutuyoruz.

Meyve ve sebzelerin toprağa ekiminden bebeklerimizle buluşana kadar her aşamada çok hassas kurallarımız var. Hasat öncesinde her bir bahçeden ayrı ayrı numune alıyoruz. Bu numuneler 600’ün üzerinde teste giriyor ve bu analizlerin sonucunda sadece içeriğinden %100 emin olduğumuz ürünleri bebeklerimizle buluşturuyoruz. Bu yüzden annelerin içi rahat olsun, Hero Baby’nin tüm ürünlerini bebeklerine ve küçük çocuklarına gönül rahatlığı ile yedirebilirler.

Tarımı destekleyen uygulamalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Doğanın iyiliğini koruyarak bebekleri ve annelerini mutlu etmek gibi değerli bir misyonla faaliyet gösteriyoruz. Dolayısıyla doğal üretim, sürdürülebilir tarım ve kaynak koruma konuları bizim zaten genetiğimizde olan ve üzerinde her dönem hassasiyet gösterdiğimiz konuların başında geliyor.

Ürünlerimizi elde etmek için sanayi tesislerinden ve otoyollardan uzak, daha bakir kalmış bölgeleri tercih ediyoruz. Ayrıca meyve ya da sebzelerin gelişmesine uygun iklime sahip olan bölgeleri ve buralardaki bilinçli çiftçileri tercih ediyoruz. Türkiye genelinde 500’den fazla çiftçi ile 9000 dönümden fazla alanda tarım uygulamalarımızı gerçekleştirmekteyiz. Kaynakları koruyan doğal ve sürdürülebilir tarım yapabilme noktasında ise, çalıştığımız çiftçilere düzenli eğitimler sağlıyor ve üretim aşamasında sürekli iletişimde kalıyoruz. Buna ek olarak yeni çiftçilerimize ise doğal tarım yöntemleri kullanarak bebek mamasına uygun meyve sebze yetiştirilmesi konusunda gerekli teknik eğitimleri sağlıyoruz.

Doğal ve sürdürülebilir bir tarım oluşturabilmek için de kaynak kullanımı doğa için olduğu kadar bizim için de çok değerli. Çiftçilerimize yeni sezondaki beklentilerimizi aktarmadan önce, doğru kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmek için yoğun bir çalışma sürecimiz oluyor. Bu yoğun çalışma döneminin ardından, bir sonraki sene için tarım alanlarını doğru kullanabilmek adına, çiftçilerimizi tarlalarını, çiftliklerini en doğru ve verimli şekilde ürün alabilecekleri şekilde bilinçlendirmeye özen gösteriyoruz.

Biraz da rakamları konuşalım. Bebek maması piyasası dünyada ve ülkemizde hangi rakamlarda seyrediyor? Pazar payı, tüketim oranları nelerdir?

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre, geçen yıl Türkiye’de 1 milyon 249 bine yakın bebek dünyaya geldi. Bu bebekler için aileler bebek başına giyim, gıda ve oyuncak olmak üzere 3 yaşına kadar aylık ortalama 60-70 dolar, yıllık ise 800 doların üzerinde harcama yapıyor.

Türkiye bebek doğumu anlamında Avrupa’nın çok önünde. Ancak konu ek gıda tüketimi noktasına geldiğinde rakamlar aynı oranda değil. Örneğin 2018’de Avrupalı bir anne ek beslenme için aylık 1.300 TL’lik bir harcama yaparken bu rakam Türkiye’de 65 TL dolaylarında.

Nüfusu 80 milyon dolaylarında olan Türkiye’de yıllık bebek başına ek gıda tüketim oranı 3,1 kg iken, nüfusu 10 milyon olan İsveç’te 125 kg, nüfusu 47 milyon olan İspanya’da ise 104 kg civarında.

Avrupa ile kıyaslandığında çok ciddi farklar olmasına karşın, anne ve babaların çocuklarını daha sağlıklı büyütme isteği, bu alanda yeni ürünleri geliştirmemize ön ayak oluyor, sektörümüz gelişiyor ve büyüyor.

Biz Hero Baby olarak Türkiye’deki faaliyetlerimizi tahıllı kaşık maması ve kavanoz mama alanlarında yürütüyoruz. Her iki kategoride son yıllarda olduğu gibi bu yıl da pazar liderliğimizi sürdürüyoruz.

Tahıllı kaşık mama kategorisinde yüzde 60, kavanoz mama kategorisinde ise yüzde 75 pazar payımız var. Bu başarımızı Türkiye’de ek gıda pazarının en güçlü oyuncusu olmanın gerektirdiği koşulları yerine getirmek adına; kalite, inovasyon ve bizi tercih eden annelerin güvenini korumak üzerine yaptığımız çalışmalara borçluyuz.

Bebek maması pazarında geçtiğimiz yıl organik ürün özelinde rekabet arttı. Hem kaşık hem de kavanoz mama için organik ürünlerin pazar içerisindeki payı hızla artmaya başladı. Hero Baby olarak biz de annelerin bu yöndeki alışveriş eğilimini dikkate alarak 2018 yılı içerisinde organik tahıllı kaşık maması kategorimizin lansmanını gerçekçekleştirdik. Kavanoz kategorisinde de organik mama iletişim kampanyamızı gerçekleştirdik ve mevcut ürün gamımıza ek olarak piyasaya 4 yeni ürün sunduk. Bu alanda da 2018 sonundaki pazar içerisinde organik kavanoz mama tercih eden yaklaşık her dört anneden biri Hero Baby markasını tercih etti. Yeni ürünlerle 2019 yılında da pazar payımızı yükseltmeye devam ediyoruz. Bu yıl Türkiye’de ilk ve tek olan organik ve şeker ilavesiz kavanoz sütlaç lansmanımızı yaptık. Böylece bize ait olan yerel bir tatlıyı da organik olarak ve ilave şeker eklemeden bebeklerimizin beğenisine sunduk. Önümüzdeki yıllarda organik ürünler pazarındaki yenilikçi ürünlerimiz ile hem ürün gamımızı annelere daha çok seçenek oluşturacak şekilde, hem de pazarda rekabet gücümüzü daha da artıracak şekilde Ar-Ge çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Gerçekleştirdiğiniz sosyal sorumluluk projeleri var mı?

“Bu Bahçede Arı Var!” adı altında küresel bir proje yürütüyoruz. 2014 yılında projenin ilk adımını Almanya’da attık. 2015 yılında Almanya’yı Türkiye takip etti. Arıların ekosistemdeki önemi ve meyve verimliliği üzerindeki etkilerininden yola çıkarak dünyanın önde gelen arı araştırmacısı Almanya Würzburg Üniversitesi’nden Jürgen Tautz öncülüğünde arı kolonileri ve arı sağlığını etkileyen faktörlerin araştırılması için farklı ülkelerde arı gözlem istasyonları kurmaya başladık. 2015 yılından bu yana da Türkiye’de farklı üniversitelerle proje kapsamında ortak çalışmalar yürütüyoruz.

“Bu Bahçede Arı Var!” projesinin amacı ülkemizde meyve yetiştiriciliğinde sürdürülebilir ve yüksek kalitede meyve üretimi için, yetiştiricilik alanlarına çiçeklenme dönemleri boyunca yerleştirilen arı kolonilerinin meyve verim ve kalitesine etkilerinin araştırılmasıdır. Pilot bölge olarak elma üretiminin yoğun olarak yapıldığı Niğde’yi seçtik ve burada elma, kayısı gibi farklı meyveler üzerinde çalışmalar gerçekleştirdik. Bugüne kadar yapılan çalışmalarda mevsimsel koşullara bağlı olarak meyve verimliliğinde %11 ile %100 arasında değişen oranlarda arıların olumlu etkisini gözlemledik. Önemli bir arılı tarım örneği olan “Bu Bahçede Arı Var!” projesi sayesinde besin değeri yüksek meyveler üreterek bebeklerimize sunabiliyoruz.

Bu noktada, doğanın iyiliğini koruyarak tüketicileri mutlu etmek gibi önemli bir misyonu benimsemiş bir marka olarak doğada bir denge unsuru olan, ekosistem için son derece önemli arılarla ilgili bir çalışma yapmanın doğru olacağına inandık ve “Bu Bahçede Arı Var!” projesinin kapsamını genişleterek projemize ve doğaya hizmet etmeye devam ediyoruz.

Son olarak okuyucularımıza ne söylemek istersiniz?

Türkiye’de üretim yapan tek marka olarak bu coğrafyanın damak tadı ve kültürüne yönelik ürünleri Ankara’da bulunan Ar-Ge merkezimizde geliştirmeye devam ediyoruz. Ar-Ge merkezimizdeki çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Önümüzdeki dönemde, hem bebekler hem de küçük çocuklar için yenilikçi lezzetler ve ürünler geliştirmeye devam edeceğiz.




 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR