Dış etkenler vitaminleri yok ediyor!

Havaların buz gibi olduğu, vücut direncimizin azaldığı bu dönemde gripten bronşite, boğaz enfeksiyonlarından sinüzite kadar birçok hastalığın esiri olmamak için gerekli vitaminleri almamız gerekiyor. Peki bu vitaminler nelerdir?
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.544 kez
Yayın Tarihi: 06.02.2018 Salı 14:51:40
PAYLAŞ

Havaların soğumasıyla birlikte birçok hastalık kendini göstermeye başladı. Peki bu hastalıklara yakalanmamak için hangi önlemleri almamız gerekiyor?

Diyetisyen Yusuf Öztürk, Food Time takipçileri için, kış aylarında hastalıklara karşı alınması gereken önlemleri sıraladı.



“Mevsimsel geçiş dönemlerindeki hava değişikliklerine vücudun bağışıklık sistemi yetersiz kalabilir, kendinizi halsiz ve yorgun hissedebilirsiniz. Bu aylarda, kışın kilo almaya neden olan mevsimsel stres sendromundan dolayı kilo alabilirsiniz. İşte bu durumları önlemek, hem vücudumuzu kışa hazırlamak hem de kilo alımını engellemek için bazı tedbirlerin alınması gerekiyor.”

Vücut direncini nasıl artırabiliriz?

Kış aylarında salgın hastalıkların, özellikle de gribin artması ile birlikte, hastalıklara karşı vücut direncinde azalma görüldüğünü belirten Diyetisyen Öztürk; "Soğuk havalarda daha fazla C vitamini içeren besinler tüketmeliyiz. C vitamini ile beraber antioksidan olarak A ve E vitaminlerine de kışın daha fazla ihtiyacımız olduğunu unutmamak gerekir. Antioksidan madde ise; oksitlenmeyi önleyici maddelerdir. Bu maddeler hücrelerimizi oksitlenmekten korurlar. Bunu vücudumuzdaki bazı enzimleri artırıp savunma mekanizmamızı daha da güçlendirerek yaparlar. Böylece bağışıklık sistemini güçlendirerek vücut direncini artırmış oluruz." ifadelerini kullandı.

İşte kışın daha çok ihtiyacımız olan bazı vitaminlerin kaynakları:

Vitaminler  Kış için kaynakları
Vitamin A    Balık, yumurta, havuç, kuru kayısı, yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak,marul,roka,tere v.b)
Vitamin E   Yağlı tohumlar(ceviz,fındık v.b.), bitkisel sıvı yağlar, balık
Vitamin C  Kuşburnu, maydanoz,brokoli,turunçgiller (limon,portakal,mandalina)


Orta yaş sağlıklı bireyler için hastalıklardan koruyan vitaminlerin ortalama oranları:
 

Vitamin   Gereksinim     Hangi besin ne kadar yenmeli?
A vitamini     700-900 Mg/gün   (150 gr balık  veya 25 gr kuru kayısı, 1 porsiyon ıspanak yemeği veya 1 küçük havuç)       
E vitamini     15 mg/gün    (1 avuç ceviz veya fındık 1 avuç veya yemeklerle alınan bitkisel sıvı yağlar)
C vitamini   75-90 mg/gün    (6 yemek kaşığı yeşil salata veya 2 avuç maydanoz, veya 2 adet portakal)


Vitaminler çok hassastır dış etkenlerle yok olabilir!

Vitaminlerin çoğu vücut tarafından üretilemediği için besinlerle alınması gerekir. Peki vitaminler dış etkenlere duyarlı mıdır? Bu sorunun cevabını Diyetisyen Yusuf Öztürk'ten aldık:

A vitamini, ultraviyole ve ısıya duyarlıdır. Yiyecekleri oda ısısına ve güneşe maruz bırakmayalım!



C vitamini, oksijen ve ısıya duyarlıdır. Sebze ve meyveleri sıcak ortamda ve kesilmiş olarak üzeri kapatılmadan bekletmeyin!



E vitamini, oksijene ve ısıya duyarlıdır. Yiyecekleri uzun süre kızartmayın, bitkisel sıvı yağlarınızı 3 defadan fazla kullanmayıp, karanlık ve ağzı kapalı cam şişelerde muhafaza edelim!




Food Time Özel Haber   /   Özlem İnci Sesüren

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR