2018 yemek istatistikleri belli oldu

Yemek.com, hem daha geniş kitlelere ulaşmaya hem de kullanıcılarına daha zengin içerikler sunmaya devam ediyor. Yemek yapmaktan keyif alanlar 2018 yılında Yemek.com'daki iştah açıcı 4.600 tarif, 950 video ve 6.700 içerik ile mutfakta harikalar yarattılar.
Kategori: HABERLER
Okuma: 2.014 kez
Yayın Tarihi: 02.01.2019 Çarşamba 15:41:21
PAYLAŞ

Her ay 20 milyon ziyaretin olduğu Yemek.com, bu yıl mobil uygulaması ile de lezzet severlere ulaşmaya başladı. Yemek yapmanın dört mevsim tadını çıkaran Türk halkı, kış aylarında portakallı kek sevgisinden vazgeçmezken, Yemek.com kullanıcıları ilkbaharın gelişini ise enginar ve çilek reçeli ile kutladılar. Sıcak yaz aylarının güneşli sofralarından ise limonata ve mücver eksik olmadı. Sonbaharın en sevilen tarifleri ise mayalı poğaça ve domatesli bulgur pilavı oldu.

Dijitalleşiyoruz ve ne pişirsem sorusunun cevabını artık yemek kitaplarında aramıyoruz. Türkiye’nin en çok tıklanan yemek sitelerinden Yemek.com’un 2018 yılı rakamları da bu trendin resmini çiziyor. 

Yemek tutkunlarını leziz tarifler, eğlenceli ve ilham veren içerikler ile buluşturan Yemek.com, 2018’in geride kaldığı şu günlerde yemek severlerin yeme-içme tercihlerini ve kullanım alışkanlıklarını ortaya koydu.

2018 yılında Yemek.com, her ay ortalama 12 milyon tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildi. 

Yemek.com ziyaretçilerinin yüzde 75’i kadınlardan, yüzde 25’i ise erkeklerden oluştu. Yemek yapmayı sen çok seven yaş grubu ise yüzde 41 ile 25-34 yaş arasındakiler olurken; 35-44 yaş arasındakiler ikinci sırada, 18-24 yaş arasındakiler ise üçüncü sırada yer aldı. 

Ziyaretçiler 2018 yılı boyunca 6.700 içerik, 4.600 tarif ve 950 video ile keyifli dakikalara doydular. Sitedeki 950 video ise 30 milyon kez izlendi. 

Yemek.com’un sosyal ağları bu yıl da ziyaretçi akınına uğrarken; kullanıcılar en çok Facebook’a ilgi gösterdiler ve yüzde 25 artış ile Yemek.com’un Facebook takipçisi sayısı 2 milyona ulaştı. Bu yıl Yemek.com’un Instagram sayfası ise atağa geçti ve yüzde 175 atışla 700 bin kişi tarafından takip edildi. 2018 yılı içinde 220 bin yemek sever ise Yemek.com’un Youtube kanalını takip etti. Tüm bu rakamlarla Yemek.com, her ay 148 milyon erişime ulaşarak geçen seneki rekorunu kırmayı başardı.

Yemek.com; 2018 yılında hayat geçirdiği mobil uygulaması ile kullanıcılarla cepte buluşmaya başladı. Google Play Store ve App Store üzerinden indirilebilen uygulama birçok kategoride yüzlerce videolu yemek tarifi sunarken kullanıcılar malzemelere göre tarif aratabiliyor ve özel günler için özel menüler oluşturabiliyor. Tarif Defteri ve Alışveriş Listesi özellikleri ile kullanıcılara farklı deneyimler yaşatan uygulama, yalnızca tarifleriyle değil faydalı, bilgilendirici ve keyifli içerikleriyle de kullanıcılar için en iyi yardımcı haline geliyor.

Yemek.com, 2018 yılında ziyaretçilerinin mevsimlere özel tercihlerini inceledi ve en fazla merak edilen ortaya çıkardı. 

Portakallı kek tarifi geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da kış aylarının en çok merak edilen tarifi olurken, ayva tatlısı ise kış aylarının bir diğer gözde tarifi olarak öne çıktı. Yemek.com kullanıcıları ilkbaharın gelişini enginar ve çilek reçeli ile kutladılar. Sıcak yaz aylarının güneşli sofralarından limonata ve mücver eksik olmazken, sonbaharın en sevilen tarifleri mayalı poğaça ve domatesli bulgur pilavı oldu. 

Ramazan ayı boyunca Yemek.com her gün 1 milyon tekil kişi tarafından ziyaret edildi. Kullanıcıların en çok merak ettiği tariflere göre ise; Yemek.com’un 2018 Ramazan menüsünü domates çorbası, islim kebabı, mücver ve kalburabastı oluşturdu. 

Geçtiğimiz yıl da olduğu gibi, et tariflerindeki en büyük artış ise Kurban Bayramı’nda yaşandı. Kurban Bayramı'nda et tariflerinin okunma oranı yüzde 135 arttı ve sofraların en tercih edileni et yemekleri oldu. Et yemekleri tariflerinin en sevilenleri ise et kavurma, Adana kebap ve kelle paça oldu. 

Yemek.com'un ikincisini düzenlediği etkinliği Urban Piknik 12-13 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşti. 4 binden fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen piknikte, İstanbullular Türkiye’nin en sevilen restoranlarının sunduğu ikramlarla Türk, İtalyan, İspanyol, Meksika ve Lübnan gibi farklı mutfakların yemeklerinden vegan lezzetlere, gastronomik deneyimlerden sokak atıştırmalıklarına ilginç lezzetleri tatma fırsatı yakaladılar.


 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR