“Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”

Dünya çapında kadın yönetici sayısını artırma hedefine yönelik çabalarını hızlandıran Nestlé, global düzeyde en üst düzey 200 yönetim pozisyonunda %20 olan kadın oranını 2022’ye kadar %30’a çıkarmayı hedefliyor. Nestlé Türkiye ise yönetim kurulundaki %58’lik kadın oranı ile yetinmeyerek operasyon ve saha satış ekiplerindeki kadın oranını da artırmaya odaklanan adımlar atıyor.
Kategori: HABERLER
Okuma: 1.771 kez
Yayın Tarihi: 11.03.2019 Pazartesi 14:42:06
PAYLAŞ

Nestlé tüm dünyada üst düzey yönetici pozisyonlarında kadınların sayısını artırmaya yönelik bir eylem planı olan “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nı açıkladı. 

Geçtiğimiz yıllarda tüm çalışanlarına eşit fırsatlar sunma taahhüdünde önemli ilerleme kaydeden Nestlé’de halihazırda yönetici seviyesinde çalışanların %43’ünü kadınlar oluşturuyor. Yeni eylem planı ise en üst düzey 200 yönetim pozisyonunda %20 olan kadın oranını, 2022 yılında %30’a çıkarmaya odaklanıyor. 

Eylem planı, tüm yöneticilerin kapsayıcı bir iş ortamını teşvik etme konusunda desteklenmesi ve bilinçsiz önyargılar konusunda eğitilmesi; üst düzey yönetim pozisyonları için daha fazla kadının işe alınması ya da terfi ettirilmesi; yöneticilere bu konudaki gelişmeleri takip edebilecekleri net hedefler belirlenmesi gibi aksiyonları içeriyor. Esnek çalışma, eşit ücret politikaları, ve mentorluk programları konusunda da var olan uygulamaların geliştirilmesi ve artırılması hedefleniyor.

Nestlé Türkiye’de yönetici seviyesinde çalışanların yarısı kadın

Nestlé Türkiye ise, hali hazırda cinsiyet dengesi konusunda oldukça iyi bir performansa sahip. Ofis çalışanlarının %43’ünü, ofis çalışanları içerisindeki yöneticilerin %50’sini, yönetim kurulu seviyesinin de %58’ini kadınlar oluşturuyor. Türkiye’de, 2018 yılından bu yana operasyondaki ve saha satış ekiplerindeki cinsiyet dengesinin geliştirilmesine odaklanılıyor. 

Nestlé Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Nilüfer Demirkol, global olarak hayata geçirilen “Cinsiyet Dengesi Hızlandırma Planı”nın Nestlé’nin mevcut cinsiyet dengesini geliştirme taahhüdünü daha da güçlendirdiğine işaret ederek, Türkiye’deki uygulamalara ilişkin şunları kaydetti: “Nestlé’de çeşitlilik ve kapsayıcılık politikasının uygulanmasının iş sonuçlarımıza olan olumlu yansımalarını görüyor, cinsiyet dengesinin ve çeşitliliğin faaliyetimizin her noktasında sağlanabilmesi hedefiyle hareket ediyoruz. Bunun için operasyon ve saha satış ekiplerimiz arasında da kadın oranını artırmaya odaklanan adımlar atıyoruz. Bursa Karacabey’deki fabrikamızda önyargıları kırmak için iletişim ve eğitime odaklandık. Başarılı kadın operatör örneklerini yaygın olarak paylaşıyoruz. Şu anda üretim bölümünde kadınların oranı %18 seviyesinde. Çalışmalarımızın etkisini de hızla görebiliyoruz. 2017’de fabrikadaki kadın çalışanlarımız arasında operatör seviyesinde çalışan hiç yokken, bir senede bu oranı %3 artırdık. Tabii ki bu daha başlangıç. Satış ekiplerimize daha fazla kadın katmanın yanı sıra eşit kariyer fırsatları yaratmaya da odaklandık. Son 2 yılda satış bölümünde terfi alanların %52’sini kadınlar oluşturdu. Kadınları, Geleneksel Ticaret Kanal Müdürlüğü gibi kritik rollere getirdik. Başarılı sonuçlar aldığımız bu yöntem ve yaklaşımları sürdürürken önümüzdeki dönemde yeni adımlar da atacağız. Şirket çapında farkındalık yaratılması için tüm yöneticilerin yılsonuna kadar “bilinçsiz önyargı’ eğitimi almalarını sağlayacağız” diye konuştu. 

Cinsiyet eşitliği konusunu tüm insan kaynakları uygulamalarına yaygınlaştıran eden Nestlé, 2019 Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi’ne (GEI) de dahil oldu. 



 

food time logo

FOOD TIME SOSYAL AĞLARDA

Bizleri sosyal ağlarda da takip edebilirsiniz. Hem güncel haberlere hemde dergi içeriğimiz ile ilgili duyurulara ulaşmak için hesaplarımızı beğenip takip edebilirsiniz

YORUMLAR